FELICITY MANGAN

Concert
22 September • Doors 18:00 • Show 19:00 • Westflügel • Tickets

Workshop • Compost’ing Future – Mulching Music with Poly’bio’rythms
23 September • 12:00 - 16:00 • Luru Kino • Registration via amelie@seanaps.net • Free admission

2021_Art_City_Annamaria_Ajmone-19-photo-©Valentina-Cafarotti-e-Federico-Landi

© Valentina Cafarotti e Federico Landi

Felicity Mangan is an Australian sound artist, composer and educator based in Berlin, Germany since 2008. Felicity plays with the timbres and biorhythmic patterns of her field recording archive to create quasi-bioacoustic music. Felicity has released solo publications on Longform Editions titled Stereo’frog’ic, a play on the word stereophonic –  presenting a sound piece, crafted from found recordings of frogs, insects and other ‘vocal’ animals wavering about in a stereo field. A tape release titled Creepy Crawly on Slovakian label Mappa Editions and Bell Metal Reeds (One Instrument) and more recently Wet on Wet (Warm Winters Ltd./KlangKlang) and Train tracks... (Possible Motive) Felicity has presented projects in many different settings from galleries, gardens, clubs, festivals and online platforms throughout Europe, including National Gallery Denmark, Technosphärenklänge CTM/HKW, Sonic Acts Academy, RIVERSSSOUNDS.org and sound design for 100 Climate Conversations, Powerhouse Museum, Sydney, Australia.

DE
Felicity Mangan ist eine australische Klangkünstlerin, Komponistin und Pädagogin, die seit 2008 in Berlin lebt. Felicity spielt mit den Klangfarben und biorhythmischen Mustern ihres Field-Recording-Archivs, um quasi-bioakustische Musik zu schaffen. Felicity hat bei Longform Editions Solopublikationen mit dem Titel Stereo'frog'ic veröffentlicht, eine Anspielung auf das Wort stereophon - ein Klangstück, das aus gefundenen Aufnahmen von Fröschen, Insekten und anderen "stimmlichen" Tieren, die in einem Stereofeld herumschwanken, entstanden ist. Eine Tape-Veröffentlichung mit dem Titel Creepy Crawly auf dem slowakischen Label Mappa Editions und Bell Metal Reeds (One Instrument) und in jüngerer Zeit Wet on Wet (Warm Winters Ltd./KlangKlang) und Train tracks... (Possible Motive) Felicity hat Projekte in vielen verschiedenen Umgebungen von Galerien, Gärten, Clubs, Festivals und Online-Plattformen in ganz Europa präsentiert, darunter National Gallery Denmark, Technosphärenklänge CTM/HKW, Sonic Acts Academy, RIVERSSSOUNDS.org und Sounddesign für 100 Climate Conversations, Powerhouse Museum, Sydney, Australien.

Workshop •
Compost’ing Future – Mulching Music with Poly’bio’rythms

23 September • 12:00 - 16:00 • Luru Kino • Free admission



This workshop will allow participants to explore ways of compost’ing music with found sounds and field recordings. Felicity Mangan gives insights into her recording techniques and compositional approaches. 

Since the number of participants is limited to 15 people, we ask you for a committed registration via mail to amelie@seanaps.net.

Participants are required to have basic knowledge of Ableton.

The following materials are requested:
Personal computer, Ableton Live installed (demo version is also fine) and headphones.

DE
In diesem Workshop können die Teilnehmer erkunden, wie sie Musik mit gefundenen Klängen und Feldaufnahmen komponieren können. Felicity Mangan gibt Einblicke in ihre Aufnahmetechniken und kompositorischen Ansätze. Da die Teilnehmerzahl auf 15 Personen begrenzt ist, bitten wir Sie um eine verbindliche Anmeldung per Mail an amelie@seanaps.net. Von den Teilnehmern werden Grundkenntnisse in Ableton erwartet. Die folgenden Materialien werden benötigt: PC, installiertes Ableton Live (Demoversion ist auch gut) und Kopfhörer.
FUNDERS
Element-2
COLLABORATIONS
SEA22_Logos_Collaborations
Wisp_Logo_Transparent_Schwarz